Educación vuelve a negociar para desactivar la huelga de interinos
VICTORIA BUENO/ D.P.
Catalá reanuda la discusión con el mismo documento que rechazaron los sindicatos hace una semana
El 80% de los interinos secundan la huelga
España se sitúa entre los Estados miembros que más han recortado su
presupuesto en educación desde e...
|
Coordinadora Professorat Interí - Assemblea després manifestació interins València i vaga
www.youtube.com
20/03/2013. Crida a la vaga. Assemblea a la Conselleria d'Educació al final de la manifestació de pa..
________________________________
El claustre de professors i professores l’IES Carrús a la Comunitat Escolar.
Davant l’assetjament continu que la Conselleria d’Educació i el Ministeri d’Educació sotmeten a l’educació pública i que se substancia amb mesures com:
• Increment de ràtios d’alumnat, eliminació d’unitats i supressió de desdoblaments.
• Supressió de llocs de treball i increment de les hores lectives del professorat.
• Reducció salarial (sexennis, paga extra...) i pèrdua de drets laborals (baixes)
• Reducció dels representats sindicals.
• Atac a la llibertat d’expressió dels treballadors i les treballadores.
• Eliminació de CEFIREs (Centres de Formació i Recursos del professorat).
• Precarització del professorat interí.
• Modificació de les condicions de les borses d’interins.
• Eliminació d’ajudes per a llibres, menjador i transport.
• Implantació d’un decret de plurilingüisme que deixa el valencià com segona o tercera llengua.
• Modificació de les zones de matriculació escolar per afavorir a l’escola privada i concertada.
• Canvis en la composició dels consells escolars municipals per afavorir l’escola privada i concertada.
• Augment dels concerts amb l’escola privada.
• Regal d’edificis i solars i tot tipus de facilitats a l’educació privada al temps que es retalla la pública.
Denunciem que aquestes mesures no són sols la conseqüència de la crisi econòmica sinó que realment tenen l’objectiu d’acabar amb el model d’educació pública vigent els darrers 50 anys i substituir-lo per un model d’educació privada i privada concertada. No són, per tant, mesures econòmiques, sinó mesures ideològiques encaminades a substituir el model educatiu actual, basat en la igualtat d’oportunitats i en la promoció social, per un altre que fomenta les desigualtats i les diferències de classe.
La primera conseqüència de la situació que estem vivint es posa de manifest en el fet objectiu que els nostres alumnes reben l’educació aquest curs en pitjors condicions que els cursos anteriors. I en el fet igualment objectiu que aquests alumnes i les seues famílies han vist reduïdes les ajudes per accedir a l’estudi i als serveis educatius. A més, tot plegat ha afectat molt negativament als treballadors i les treballadores de l’educació a nivell de prestigi social, econòmic, sindical i laboral, amb el consegüent descontent i frustració. No creiem que aquest siga el camí per a reduir el fracàs escolar que, segons diu el govern, és l’objectiu de la seua gestió.
El fet que estes decisions siguen preses d’acord amb la legitimitat democràtica de les urnes no eximeix de la seua responsabilitat a aquells que les prenen. La consellera Maria José Català i el ministre José Ignacio Wert, i els governs dels que formen part, són responsables de la pèrdua de qualitat de l’educació pública i dels dèficits educatius que pateixen els nostres alumnes i les seues famílies; així com de la pèrdua d’imatge social i la desmoralització dels treballadors i les treballadores de l‘ensenyament. Són responsables igualment de la pèrdua dels drets de les famílies que confien en l’ensenyament públic per a l’educació dels seus fills i les seues filles; i de la manca d’opcions de futur de tota una generació d’estudiants que de ninguna manera volem que siga una generació perduda.
Per això, com a professionals de l’ensenyament volem posar aquests fets en coneixement de les famílies afectades i de l’opinió pública en general per què tots plegats lluitem en defensa de l’educació pública, laica i gratuïta; exigint el canvi de la política educativa de la Generalitat i del govern de l’estat i aturant la tramitació de la LOMQE (nova llei d’educació en tràmit). Aquesta lluita passa necessàriament per la mobilització activa de tota la comunitat escolar al voltant de cada centre educatiu. Fem una crida a la mobilització a tots els pares i mares, a l’alumnat i a tota la societat. És l’educació i l’estat del benestar el que està en joc.
Elx, 20 de març de 2013.
No hay comentarios:
Publicar un comentario